W ComperiaLead nieustannie pracujemy nad rozwiązaniami, które mają ułatwić Waszą codzienną pracę i zaoszczędzić Wam uciążliwych formalności. Dlatego, oprócz e-faktury, wprowadziliśmy w ostatnim czasie możliwość wygenerowania e-rachunku oraz zrezygnowaliśmy z podpisywania papierowych umów.

Specjalnie dla Was przygotowaliśmy również podręczne Kompendium Wiedzy o rozliczeniach. Dzięki temu wszystkie najważniejsze informacje znajdziecie teraz w jednym miejscu!

Najczęściej zadawane pytania:

1. Jak sprawdzić, ile zarobiłem w Programie Partnerskim ComperiaLead?

Wysokość należnego wynagrodzenia naliczana jest na podstawie stawek dla poszczególnych produktów dostępnych w Tabeli Prowizji. Aktualne saldo sprawdzisz w Twoim Panelu Administracyjnym w zakładce Wynagrodzenia.

2. Czy muszę podpisywać umowę przed wypłatą pierwszego wynagrodzenia?

Obowiązek podpisania Umowy dotyczy Partnerów, którzy przystąpili do Programu Partnerskiego ComperiaLead przed dniem 29 kwietnia 2014 r. Wzór umowy należy pobrać w zakładce Dokumenty, wybierając odpowiednio:

  • umowę dla osób fizycznych (nie będących płatnikiem VAT)
  • mowę dla osób prowadzących jednoosobową działalność gospodarczą (nie będących płatnikiem VAT)
  • umowę dla firm (dokument dla podmiotów będących płatnikami podatku VAT)

Właściwy dokument należy uzupełnić poprawnymi danymi wydrukować w dwóch egzemplarzach, podpisać i przesłać do nas za pośrednictwem poczty tradycyjnej.

Pamiętaj o tym, że dane na umowie muszą być zgodne z danymi w Programie Partnerskim. Przed odesłaniem umowy możesz sprawdzić dane w zakładce Twoje dane (Panel Administracyjny >> Twoje konto >> Dane osobowe).

Osoby, które przystąpiły do Programu od dnia 29 kwietnia 2014 r. nie muszą podpisywać umowy w wersji papierowej. Wystarczy, że:

  • Prawidłowo wypełnią formularz rejestracyjny niezbędnymi danymi.
  • Zapoznają się z naszym Regulaminem i zaakceptują jego postanowienia.
  • Aktywują konto poprzez kliknięcie w link aktywacyjny, który zostanie przesłany na adres mailowy, podany podczas rejestracji.

3. Kiedy i w jaki sposób otrzymam zarobione pieniądze?

Wynagrodzenie jest naliczane w cyklu miesięcznym pomiędzy 25. a ostatnim dniem każdego miesiąca, następującym po miesiącu, w którym zostały złożone wnioski. Pieniądze są wypłacane przelewem do 20. dnia następnego miesiąca po miesiącu, w którym należne wynagrodzenie zostało naliczone, na numer konta bankowego podany w Panelu Administracyjnym.

Do wypłaty wynagrodzenia niezbędne jest wystawienie w Panelu Administracyjnym:

  • Rachunku – przez Partnera niebędącego płatnikiem podatku VAT
  • Faktury VAT – w przypadku firm

4. Od jakiej kwoty mogę wystawić rachunek/fakturę?

Należne wynagrodzenie można wypłacić, gdy kwota zgromadzona na Koncie Głównym Partnera wynosi co najmniej 50,- zł brutto.

5. Co muszę zrobić, aby skorzystać z e-rachunku/e-faktury?

Zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, dotyczącymi domniemanej zgody na wystawianie i przesyłanie e-faktur oraz e-rachunków wprowadziliśmy do Regulaminu Programu Partnerskiego ComperiaLead zapisy zwalniające Wydawców z przesyłania zgód w formie pisemnej. Zgoda obu stron na przesyłanie i otrzymywanie dokumentów w formie elektronicznej została zawarta w §6 pkt 8:

Partner oraz Comperia.pl wyrażają zgodę na wystawianie i przesyłanie faktur w formie elektronicznej przez Wystawcę zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Finansów z dn. 14 lipca 2005 roku w sprawie wystawiania oraz przesyłania faktur w formie elektronicznej, a także przechowywania oraz udostępniania organowi podatkowemu lub organowi kontroli skarbowej tych faktur (Dz.U.2005, nr 133, poz. 1119) oraz zasadami wystawiania, przesyłania i przechowywania faktury elektronicznej. Podane dane osobowe będą przetwarzane przez Wystawcę w celu przesyłania faktur w formie elektronicznej. Podanie danych jest dobrowolne, ale konieczne do rejestracji w systemie faktur w formie elektronicznej. Odbiorcy przysługuje prawo dostępu do treści danych i prawo poprawiania.

Powyższy zapis dotyczy zarówno nowych, jak i dotychczasowych Partnerów ComperiaLead. Dzięki temu wystawianie e-rachunku/-e-faktury nie wymaga żadnych dodatkowych formalności.

6. Jak wystawić e-rachunek/e-fakturę?

Aby wystawić e-rachunek/e-fakturę zaloguj się do Panelu Administracyjnego i przejdź do zakładki Wynagrodzenia. Zsumuj wszystkie wnioski za pomocą zaznaczenia ich i kliknięcia w przycisk “Zliczaj”, a następnie wygeneruj rachunek/fakturę za pomocą przycisku “Wystaw rachunek/fakturę”. Gotowy dokument prześlij do nas mailem odpowiednio na adres: rachunek@comperia.pl lub faktura@comperia.pl.

Oryginalny plik z wygenerowanym e-rachunkiem/e-fakturą (bez podpisu) należy przesłać jako załącznik do maila. Prosimy o nie wysyłanie skanów i zdjęć.

7. Czy jako płatnik VAT mogę wystawić fakturę według własnego szablonu?

Tak, w Panelu Administracyjnym możesz wystawić zarówno fakturę systemową, jak również fakturę według własnego szablonu.

Aby wystawić fakturę według indywidualnego wzoru przejdź do zakładki Wynagrodzenia, następnie po zliczeniu wszystkich wniosków wybierz „Wystaw Fakturę” i dodaj plik z własną fakturą.

Dane na fakturze muszą być zgodne z danymi podanymi w Panelu Administracyjnym.

Mamy nadzieję, że powyższe informacje okażą się dla Ciebie pomocne. Pamiętaj również, że w przypadku pytań zawsze możesz poprosić o pomoc Konsultanta.