„Kto pyta nie błądzi”… W ComperiaLead doskonale o tym pamiętamy, i aby ułatwić Waszą pracę, tym razem zebraliśmy w jednym miejscu odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania dotyczące procesu reklamacyjnego:
1. Co może być powodem nieodłożenia się wniosku w panelu i jak temu przeciwdziałać?
- Upewnij się, że wniosek został wypełniony bezpośrednio po kliknięciu w link afiliacyjny ComperiaLead.pl. Kliknięcie w link afiliacyjny powoduje przekierowanie na stronę Banku, na której należy wypełnić formularz. Zamknięcie strony (przed kompletnym wypełnianiem formularza), a następnie powrót do niej w sposób inny niż z linku afiliacyjnego wygenerowanego z ComperiaLead (np. poprzez wprowadzenie adresu url bezpośrednio w przeglądarce lub za pomocą wyszukiwarki) może spowodować, iż wniosek nie zostanie poprawnie zaraportowany.
- Przed kliknięciem w link afiliacyjny ComperiaLead.pl i wypełnieniem formularza na stronie Banku zaleca się wyczyścić pliki cookies w przeglądarce. Jeśli wcześniej użytkownik komputera odwiedził stronę Banku, a następnie złożył wniosek za pośrednictwem linku afiliacyjnego, to istnieje prawdopodobieństwo, że wniosek nie zostanie poprawnie zaraportowany. Zdarza się bowiem, że Reklamodawca przypisuje w takiej sytuacji konwersję do pierwotnego źródła kliknięcia, czyli np. bezpośredniego wejścia na stronę Banku czy z jakiejś reklamy, np. Google Ads. Czyszczenie plików cookies jest również istotne w przypadku, gdy wnioski chcą złożyć dwie osoby z tego samego komputera. Pliki cookies należy wyczyścić przed ponownym otwarciem linku afiliacyjnego, dopiero wówczas można założyć kolejny wniosek.
- Należy unikać wysyłania więcej niż jednego wniosku na dany produkt z tego samego adresu IP. To również może spowodować niepoprawne zaraportowanie wniosku i skutkować jego brakiem w panelu. Banki korzystają z różnych systemów, które chronią je przed robotami i nieuczciwymi praktykami. Często powtarzający się adres IP może zostać zinterpretowany przez system jako próba oszustwa lub duplikat danych – nawet jeśli każdorazowo dane na formularzu są unikalne. Jeśli dany produkt chcą nabyć np. dwie osoby z rodziny korzystające z tej samej sieci, to zaleca się, o ile to możliwe, zmianę adresu IP (niektórzy dostawcy usług internetowych, jak np. Orange mają dynamiczne IP, które zmienia się po zresetowaniu modemu) lub złożenie wniosku z komputera korzystającego z innej sieci.
- Wnioski wypełniane są bezpośrednio na stronie Banku. Sporadycznie może zdarzyć się problem techniczny po stronie Reklamodawcy skutkujący nieodłożeniem się wniosku w panelu z przyczyn nie leżących po stronie ComperiaLead.pl czy Wydawcy. Jeśli użytkownik wypełnił formularz, który został zaakceptowany a wniosku w panelu nie ma, to nie zaleca się wypełniać wniosku ponownie. Bank bowiem otrzymał dane Klienta i ponowne wysłanie tych samych danych spowoduje odrzucenie wniosku ze względu na duplikat danych
2. Kiedy najlepiej złożyć reklamację?
Prosimy o składanie reklamacji dopiero po rozliczeniu miesiąca, w którym wniosek został wypełniony. Rozliczenia odbywają się w cyklu miesięcznym. Reklamodawcy przesyłają raporty z działań do końca miesiąca następującego po miesiącu, w którym była prowadzona kampania. Zwykle w ciągu tygodnia od tego terminu ogłaszane jest rozliczenie miesiąca (o czym informujemy m.in. wysyłając e-mail na adres podany przy rejestracji w Programie Partnerskim). Wówczas wszystkie wnioski ujęte w raportach zmieniają swoje statusy.
Złożenie reklamacji przed rozliczeniem nie przyśpieszy w żaden sposób terminu jej rozpatrzenia przez Reklamodawcę, a może ponadto okazać się zbędne. Często zdarza się bowiem, że w raportach od Reklamodawców zawierają się także wnioski, które nie odłożyły się w panelu na czas.
3. W jaki sposób złożyć reklamację, gdy wniosek odłożył się w panelu, ale został odrzucony?
Reklamacje należy składać przez panel ComperiaLead klikając w zakładkę Statystyki >> Wnioski. Przy każdym zarejestrowanym wniosku, który został odrzucony znajduje się po prawej stronie mała ikonka ,
służąca do złożenia reklamacji. Po kliknięciu w nią otworzy się formularz reklamacji. W sytuacji, gdy wniosków jest dużo prosimy zwrócić szczególną uwagę, aby nie klikać w dowolną ikonkę, tylko dokładnie w tę, której dotyczy reklamowany wniosek. Przy każdym wniosku znajduje się jego numer, nazwa produktu i Banku oraz data otwarcia formularza kontaktowego. Te informacje powinny być pomocne przy ustalaniu czy reklamacja dotyczy właściwego wniosku. Właściwe przypisanie reklamacji do wniosku jest bardzo ważne w procesie rozpatrywania reklamacji.
Składając reklamacje należy podać w formularzu jak najwięcej informacji umożliwiających ComperiaLead potwierdzenie i zweryfikowanie u Reklamodawcy, że istotnie dany produkt został nabyty zgodnie z warunkami kampanii i powinno zostać za niego przyznane wynagrodzenie. W przypadku produktów, przy których zawierana była umowa prosimy o podanie numeru umowy, przy kontach osobistych pomocny będzie także numer konta, jaki Bank przydzielił Klientowi. Bez jednoznacznych danych potwierdzających racje Wydawcy nie będzie możliwości rzetelnego rozpatrzenia reklamacji przez Reklamodawcę. Prosimy o przemyślane składanie reklamacji.
4. W jaki sposób złożyć reklamację, gdy wniosek nie odłożył się w panelu?
Reklamacje do wniosków, które nie odłożyły się w systemie również należy zgłaszać przez panel ComperiaLead. Ścieżka składania reklamacji jest podobna, jak w przypadku wniosków odrzuconych, widocznych w panelu. Reklamacje należy składać klikając w zakładkę Statystyki >> Wnioski >> Statystyka kliknięć
Będąc na podstronie statystyka kliknięć we wnioski należy odszukać po dostępnych kryteriach filtrowania produkt oraz określić ramy czasowe, kiedy dane kliknięcie we wniosek nastąpiło. Gdy system wyfiltruje właściwą kampanię należy następnie kliknąć w ikonkę “>>” co spowoduje rozwinięcie listy kliknięć wraz datami. Przy kliknięciu, które nie odłożyło się w formie wniosku, a skutkowało skorzystaniem z produktu, należy złożyć reklamację, klikając w identyczną ikonkę i podając taki sam rodzaj informacji, jak w przypadku składania reklamacji na wniosek, który odłożył się w panelu.
Mamy nadzieję, że powyższe informacje okażą się pomocne. Jednocześnie, w oczekiwaniu na rozpatrzenie reklamacji, uprzejmie prosimy o cierpliwość. Jako Program Partnerski przekazujemy do Reklamodawców reklamacje na bieżąco, nie mamy jednak bezpośredniego wpływu na termin rozpatrywania reklamacji przez inne podmioty.
W przypadku dodatkowych pytań lub wątpliwości dotyczących reklamacji, na które odpowiedź nie została udzielona w powyższym artykule, uprzejmie prosimy o kontakt na adres e-mail: konsultant@comperialead.pl.
Ilona
2017-02-26
Witam jestem w programie od 2 tygodni ,przyznam że jestem początkująca wykonałam pierwszy krok zalogowałam się założyłam domenę która została zaakceptowana i co dalej….. przyznam szczerze że nie wiem co dalej mam robić. Chciałabym się rozwijać w programie i proszę bardzo o pomoc w kolejnych krokach abym mogła zarabiać pozdrawiam.
redaktor
2017-02-27
Witaj Ilono,
na początek zachęcamy do zapoznania się z krótką prezentacją „Pierwsze kroki z ComperiaLead”. http://www.comperialead.pl/dokument/7541c9a3cf51. Znajdziesz w niej m.in. instrukcję, jak promować kampanię za pomocą bannerów na własnej domenie.
Jednym z prostych sposobów zarabiania z ComperiaLead dla początkujących są także działania na linkach, np. w social media. Możesz zamieszczać posty zachęcające do skorzystania z produktu wraz z wygenerowanym uprzednio linkiem polecającym.
Aby wygenerować link do wybranej kampanii, należy odszukać w Tabeli Prowizji interesujący produkt, a następnie przejść do szczegółów oferty klikając w przycisk „Zobacz więcej”.
Po naciśnięciu przycisku [link] prosimy wprowadzić dowolny tekst/url do grafiki, np. jazda testowa lub konto osobiste i kliknąć [generuj link].
Teraz wystarczy już tylko skopiować link z drugiego pola (zaczynający się od http://…) i rozpocząć promocję kampanii.
Powyższy schemat dotyczy oczywiście kampanii, do których zgłoszenie zostało już zaakceptowane przez dedykowanego Accounta. Pamiętaj także, że sporadycznie zdarzają się kampanie, których nie można promować w serwisach społecznościowych – wówczas informacja taka zostanie zamieszczona w Tabeli prowizji w szczegółach oferty.
Pozdrawiamy serdecznie,
Zespół ComperiaLead