Wraz z dynamicznym rozwojem Comperia.pl postanowiliśmy przenieść notowania akcji z rynku NewConnect na główny parkiet GPW. 30 stycznia 2014r Komisja Nadzoru Finansowego zatwierdziła prospekt emisyjny. Ruszyła oferta publiczna Comperia.pl!
Cena akcji Comperia.pl w pierwszej ofercie publicznej została ustalona na 20 zł. Popyt zarówno ze strony instytucji jak i inwestorów detalicznych spowodował, że ostateczna liczba alokowanych akcji została ustalona na poziomie 575 tys. akcji. Oznacza to, że pozyskane zostanie 11,5 mln zł brutto, które będzie przeznaczone na realizację celów emisyjnych.
Inwestorzy indywidualni obejmą 221.900 walorów, a nadmiar popytu sprawił, że konieczna była redukcja o kilkanaście procent. Inwestorom instytucjonalnym przypadnie 353.100 akcji. Comperia pozyskała w ten sposób do akcjonariatu sześć nowych instytucji.
Cieszy nas popyt wśród inwestorów indywidualnych, bo to oznacza, że nasz model biznesowy i przewagi konkurencyjne znalazły uznanie w oczach tej grupy, do której docieramy z naszymi usługami. Comperia jest silną, bardzo rentowną organizacją, która dynamicznie się rozwija na perspektywicznym rynku. Wyniki procesu budowania księgi popytu pokazują, że dzięki emisji akcji pozyskamy kolejne instytucje finansowe jako akcjonariuszy, a dotychczasowi akcjonariusze instytucjonalni zwiększą swoje zaangażowanie. Comperia ma zabezpieczone kapitały na dalszy dynamiczny rozwój i niedługo powinna zawitać na GPW – podkreślił Bartosz Michałek, prezes spółki.
Zgodnie z prospektem, pozyskane z emisji środki przeznaczone zostaną na realizację programu inwestycyjnego obejmującego: stworzenie ogólnopolskiej, nowoczesnej multiagencji ubezpieczeniowej oferującej polisy w formule online oraz offline, inwestycje w infrastrukturę, uruchomienie nowych sekcji porównywanych produktów oraz rozwój Programu Partnerskiego ComperiaLead.
Identyfikujemy trzy podstawowe obszary, na które chcemy przeznaczyć największe pieniądze w kolejnych dwóch latach.
Pierwszym z nich jest segment ubezpieczeniowy, a więc rozwój porównywarki i multiagencji. Zainwestujemy w technologię i infrastrukturę, aby możliwy był dalszy rozwój aplikacji dla agentów. Chcemy ją też zintegrować z systemem ComperiaLead oraz rozwijać struktury sprzedażowe. Co ważne, naszym zamiarem nie jest stawianie naziemnych placówek sprzedażowych.
Drugim celem jest rozwój Programu Partnerskiego ComperiaLead w formule tradycyjnej oraz ComperiaLead Mobile, czyli aplikacji, dzięki której różne grupy zawodowe mogą uzyskać dodatkowe źródło przychodów (cross sale), a Comperia nowe źródło tzw. „leadów”. Ostatni obszar, w który chcemy mocniej zainwestować to marketing i działania mające na celu budowę świadomości marki Comperia wśród polskich internatów – powiedział Karol Wilczko, wiceprezes Comperia.pl
Zapoznaj się z szczegółami oferty publicznej na stronie Comperia.pl!