Około 62% użytkowników patrzy tylko na pierwszą stronę wyszukiwania w google, a tylko 10% dochodzi do trzeciej. Celem pozycjonowania jest umieszczenie naszej witryny na pierwszej stronie w google.pl.


Co to jest pozycjonowanie?

Jest to prowadzenie określonych działań w Internecie, aby strona znalazła się jak najwyżej w wynikach wyszukiwania w google.pl po wpisaniu określonego słowa kluczowego.

Słowa kluczowe to słowa lub grupy słów, dzięki którym użytkownik mógłby znaleźć nasza stronę, słowa te muszą być ściśle związane z tematyką strony.

Jak to działa? Dlaczego nasza strona przemieszcza się w google.pl?

Robot google zwiedza stronę w poszukiwaniu wartościowych treści, linków, gromadzi informacje na niej zawarte i umieszcza je w bazie, tzw. Indeksie. Celem jest pobranie zawartości strony oraz ocena jej względem innych stron. Jeżeli nasza witryna wypada korzystniej, zostaje umiejscowiona wyżej w wynikach wyszukiwania, czyli np. z 30 miejsca przesuwa się na 10 miejsce.

Jak sprawdzić jaką pozycję zajmuje nasza witryna w google.pl?

W google.pl wpisujemy słowo kluczowe: ?Program Partnerski nr 1?
ComperiaLead.pl wyskakuje nam na 1 miejscu w wynikach wyszukiwania.

Co zrobić aby odnaleźć pozycję naszej witryny na wybraną frazę?

Służy do tego min. narzędzie Cmonitor, które pokazuje w przybliżeniu na której pozycji znajduje się nasza strona.

 

Co zrobić żeby strona znalazła się na pierwszej stronie w google.pl?

Musimy prowadzić działania takie jak:

  • optymalizacja strony internetowej
  • rozpowszechnianie naszej strony w Internecie

Jak optymalizować stronę internetową?

  • Tworzyć na stronie oryginalne, wartościowe treści zawierające słowa kluczowe.
  • Często aktualizować treści na stronie.
  • Optymalizować meta znaczniki
    • Optymalizacja tytułu serwisu – tytuł powinien zawierać słowa kluczowe oraz być jednocześnie sensowny i ciekawy
    • Description: należy tak stworzyć description aby był on krótkim opisem zawartości strony i zachęcał użytkownika do jej odwiedzenia. Opis ten pokaże się w wynikach pod tytułem strony.
    • Keywords: obecnie wyszukiwarki nie biorą tego meta tagu pod uwagę, nie jest on wymagany.

Pamiętajmy jednak, że strona ma przyciągać na pierwszym miejscu człowieka, nie robota.
Nic nie da nam mnóstwo słów kluczowych na stronie,  gdy nie będzie ona ciekawa tematycznie dla użytkownika.

Jak rozpowszechniać naszą stronę w Internecie?

  • Pokazać ją w mediach społecznościowych (np. FB, G+, Twitter), czyli linkować, share?ować.
  • Wymieniać się linkami z innymi stronami.
  • Udzielać się na forach, blogach, można umieścić link do strony w stopce.
  • Dodawać linki do katalogów stron o dobrej jakości np. katalog onetu, wp, interia.
    Niektóre katalogi są płatne, a niektóre bezpłatne. Te płatne w zdecydowanej większości są moderowane, ich administratorzy dbają o ich jakość i do takich katalogów warto dodać swoja stronę. Wpisy twórz tak aby opisy Twojej strony nie zawierały zduplikowanej treści z twojej strony. Warto zainwestować w dobry katalog stron tworząc w nim rzetelny wpis dotyczący Twojej strony. Zanim dodasz do bezpłatnego katalogu sprawdź jego jakość, gdyż dodawanie do dowolnego katalogu obecnie nie daje nam dobrych rezultatów, nawet może powodować pogorszenie pozycji.
  • Zalecamy nie używać systemów wymiany linków. Roboty indeksujące wyszukiwarek obecnie szybko wykrywają takie działania i karzą za to strony banując je lub nakładają na nie filtry co powoduje że strona wyszukiwana na nasze frazy zniknie z wyników wyszukiwania.

Pozycjonowanie stron można także zlecić wyspecjalizowanej firmie.

Powyższe rady są tylko niewielką  i podstawową częścią wiedzy z zakresu pozycjonowania, jednakże już one przynoszą duże zmiany.

Wyższa pozycja w google.pl
=
więcej poprawnie wypełnionych wniosków w ComperiaLead.pl
=
więcej zarobionych pieniędzy dla Ciebie!

 

Gorąco zachęcamy do pozycjonowania!