Wygląd stron internetowych – jak przemysł odzieżowy – podlega modzie. To, co podobało nam się dekadę temu, dziś może wyglądać mało profesjonalnie i odstraszać odbiorców. I choć, jak w przypadku małej czarnej, są rzeczy ponadczasowe, na które warto postawić niezależnie od trendów, upewnij się, że Twoja witryna na pewno trafia do współczesnych internautów.
Przede wszystkim: intuicyjna
Jak donosi magazyn Time, na nowo znalezionej stronie internetowej spędzamy średnio 15 sekund. Jeśli będziesz miał szczęście, w tym czasie Twój odbiorca zainteresuje się Twoją usługą lub produktem i zostanie nieco dłużej. Jest jednak bardzo ważny warunek: strona musi być łatwa w obsłudze. Kiedy jesteś w supermarkecie – nawet w obcym mieście – nie potrzebujesz mapy. Domyślasz się, gdzie mniej więcej znajdziesz alejkę z pieczywem, a gdzie udać się po nabiał. Podobnie powinna działać strona WWW. Zadbaj o przejrzyste menu z podstawowymi zakładkami „O nas”, „Kontakt”, „Oferta” itp.
Minimalistyczna i przejrzysta
Wielkie, barwne, artystyczne grafiki są już – krótko mówiąc – passé. Na swojej stronie internetowej postaw na minimalizm. Zadbaj o spójność kolorystyczną, zdjęcia mniejszych rozmiarów (które przy okazji przyczynią się do szybszego ładowania się strony). Nie używaj zbyt ozdobnych czcionek (ale wyzbądź się też Comic Seansa!). Niech wygląd nie odwraca uwagi od treści, a będzie raczej jej dopełnieniem.
Pamiętaj o dobrym rozmieszczeniu widgetów i reklam – powinny być łatwo widoczne dla odbiorcy, ale nie przytłaczające. Narzędzia, jakie oferujemy w ComperiaLead są bardzo zróżnicowane, więc nie musisz się martwić, że nie będą się dobrze komponowały z Twoją stroną.
Dostosowana do urządzeń mobilnych
Upewnij się, że Twoja witryna wygląda dobrze zarówno na komputerze, jak i smartphonie. Przydatną opcją jest budowanie strony w technologii RWD, która gwarantuje automatyczne dostosowanie się do urządzenia odbiorcy.
Powodzenia w budowaniu lub odświeżaniu swojej strony WWW!